Update: 23/10/2022

Jak ogólnie wiadomo, trendy ze stanów w dużej części migrują – z większym lub mniejszym opóźnieniem – do Europy i PL. Więc tylko tak sobie tu zostawię, ku chwale UT Insights. Aha, screenshoty, bo to piękne cholerstwo jest napisane we Flexie (czytaj: nawet tekst może być obrazkiem i wgl do ściągania danych poracha)

Dla jasności – ten trend, to nie jest piwo marcowe czy też dyniowe. Ten trend to sezonowość czy też moderowanie przez piwne wydarzenia / święta / rocznice… znaczy się chyba w praktyce przez rynek i marketing 🙂 Więc Marzen z okazji Oktoberfestu (tak, w stanach z dużym udziałem amerykanów pochodzenia niemieckiego wzrost jest jeszcze większy) czy też Pumpkin Beer z okazji Halloween… i mam cicha nadzieję, że takie na maksa wyśrubowane sezonowości świąteczne do nas nie dotrą nigdy.

Na wykresach 3 miesięczna moving average względem okresu wcześniejszego… chyba, bo nigdzie tego nie opisali dokładnie (przynajmniej jak dotąd). W pełnej wersji można sobie liczbę miesięcy wliczanych do średniej ruchomej ustawiać między 3 a 12, w demie nie ma to większego sensu z uwagi na niepełne dane. I znów – chyba 😉

Wykresy dotyczą “Styles with Highest Volume” – też cholera nie opisali, co konkretnie mają na myśli pod tym sformułowaniem…

Wykresy mają osie proporcjonalne do swoich danych, nie zaś analogiczne, co ma spore znaczenie, zważywszy że oś kończy się na jednym przy +6% a na innym +600% :>

USA
Europa
Polska