Update: 23/10/2022

Dane bazowe to niemal 700 tysięcy czekinków z wersji demo UT Insights oznaczonych na dashboardzie “market overviev” jako zrobione w PL. Następnie spisane (ręcznie, kuźwa, głupi Flex, ale ciekawość wygrała) dane dotyczące płci autorów czekinów. Jako, że około 8% było “nieznanej płci”, to je odrzuciłem, resztę traktując jako 100%.

To 700 tysięcy czekinów jest niestety w związku z demowością danych niejasno sprecyzowane, wydaje mi się, że obejmuje 3 miesiące lipiec-wrzesień 2021 i analogicznie 2022 oraz październik 2022 (takie dziwne podejście w związku z chęcią pokazania przez UT Insights zależności między kolejnymi analogicznymi okresami)

Wykresy uwzględniają uznaniowe grupy stylów (widać jak wyłanianych, gwiazdka rzecz jasna oznacza dowolny ciąg znaków), oraz top30 najpopularniejszych stylów już detalicznie. Tak się miło złożyło, że to top30 oznacza zarazem “ponad 5K czekinów w danym stylu”… znaczy w sumie takie było założenie pierwotne, i wyszło, że jest 30 takich stylów…

Wniosek? jak dla mnie, to może i “kobiecych stylów” faktycznie nie ma, ale zarazem pewne trendy statystyczne widać jednoznacznie… co więcej, o ile a propos piwek owocowych, pastry itp to jakośtam ludzie niekiedy mają zakodowany takie coś w głowie, o tyle niechęć płci pięknej do mocniejszych ipek oraz do pilsików jest dla mnie ciekawostką