Update: 28/05/2024
W największym skrócie – przy przeglądaniu wyników jednego z ogólnoświatowych konkursów dotyczących prezentacji danych, znalazłem jako złotego medalistę w jednej z kategorii autora o swojsko brzmiącym imieniu i nazwisku: Bartłomiej Popęda. Gratki jeśli przypadkiem tutaj zajrzy. Naturalnie posprawdzałem jego inne vizki i tadam – jest trochę piwnych. Ta konkretna która mnie zainteresowała była na już martwym peju “Datavizy a nie spanko” – niestety wersji interaktywne na stronie Tableau już nie ma. Ale poniżej wklejam w imię archiwizacji z fejsa:
Heh, niby dane dość nowe, ale zupełnie się pozmieniało… No i mnie naszło, żeby pi razy drzwi odtworzyć. Co oczywiście jest niemożliwe w wersji jeden do jeden, oto różnice (poza ogólnym look&feel), które zaszły:
- Źródło danych UT a nie RB – co wydaje mi się oczywiste w związku z popularnością obu sajtów
- W związku z powyższą decyzją – brak możliwości uzyskania danych o tym, czy piwo jest w 95 percentylu danego stylu. W związku z tym zmiana tego parametru na bycie danego piwa w top50 stylu w PL
- Pominięcie “szarej strefy” (na UT byłaby duuuużo większa niż na RB)
- Wprowadzenie koloru pokazującego średnią ocenę (te jasne bąbelki pewnie na RB by się nie załapały, a przynajmniej były mniejsze)
- Rozmiar związany ze średnią liczbą ocen a nie sumaryczną liczbą recenzji
- Oś pionowa logarytmiczna a nie liniowa
- Cydrownie i miodosytnie uwzględnione na wykresie
- Olałem dodatkowe opisy, acz można zerkać w popupy
- wywalenie WRCLW z wykresu, bo 100m właśnie chyba znów coś kombinuje z brandami i przerzuca piwa, więc dane były niespójne. Samo 100m zostawiłem, niemniej raczej nie jest zbyt wiarygodne na tym wykresie
W sumie to wyszło zupełnie coś innego :> i tak, też uważam, że oryginał ładniejszy 🙂