Update: 09/09/2022

Analogiczny trójkąt jak w https://rami.pl/trojkat-pastry-vs-ne-vs-inne/, tyle że tym razem nie profil picia geeków a premiery browarów z rozbiciem na lata:

Swoją drogą ciekawostka: w latach 2019-2022 Średni girbik z listy 5K+PL ma profil picia: około 15% NE, 13% Pastry i 72% Innych zaś średni browar licząc po premierach oferuje: 12,5% NE, 15,5% Pastry i 72,5% Innych. Wniosek: pije się to, co browary wypuszczają. Przy czym preferencje ludzi troszkę bardziej w strone NE, preferencje browarów w stronę Pastry. Przy czym w tym przypadku “ludzie” to mikrogrupka, acz jakośtam spójna, zgaduję (danych nie ma skąd wziąć), że przy ogóle konsumentów preferencje konsumentów per masse i browarów są zbieżne, pewnie jakieś tam popytowo-podażowe pierdolety o tym decydują 😉