Update: 02/01/2024

Czyli 13 tabel robionych analogicznie do stylowych Top50 na UT. Kilka faktów w ich temacie:

  • Żeby uniknąć tasiemca tabelek – wybór grupy stylów z dropdowna
  • Średnia na podstawie której sporządzany ranking to oczywiście – tak jak na UT – średnia Bayesa (a więc uwzględniająca również popularność)
  • Jeśli ktoś chce sobie poczytać o takim sposobie liczenia średniej, to >>tutaj<<
  • Przypisanie stylów do grup dość umowne, niestety nie istnieje w tym temacie ogólnie przyjęty a zarazem akceptowalny jeśli idzie o granulację i jednoznaczność podział. Niemniej to ta sama klasyfikacj, która jest stosowana tutaj również przy innych okazjach, zorientowana na odbiór niewnikającego spożywającego
  • Dane są z 1 stycznia 2024, co jak łatwo zgadnąć poniekąd krzywdzi piwa z premierą w ostatnich dniach czy tygodniach 2023 – wszak nie zdołały jeszcze nazbierać ocen
  • W związku z powyższym – jak nie zapomnę – pewnie jakoś w drugiej połowie stycznia zrobię zbiorczą tabelę premier 2023, z uwzględnionymi rankingami zarówno wg śr. bayesa, jak i śr. arytmetycznej czy popularności, acz jeszcze nie wiem, w jakiej formie żeby zachować chociażby ślady przejrzystości
  • Dla bayesowskich wyliczeń przyjęte parametry festiwalowe, a więc z bardzo niskim dolnym ograniczeniem liczby ocen (15), nie jak na UT w ogólnych topkach – zaporowym 150
  • Jednak niskie liczby czekinów odciskają ewidentne i solidne piętno na wynikach – promowane wydają się być browary z solidną dystrybucją
  • Kilka podstawowych parametrów dotyczących premier 2023:
    • Różnych Browarów: 455
    • Unikalnych Piw: 4074
    • Piw ze śr. Bayesa: 2527
    • Sumaryczna liczba ocen piw: 522 tysiące
    • Średnia ocena ocena piw (Bayes): 3,711
  • Powyższych danych (w szczególności liczby piw i browarów) absolutnie nie należy odnosić do liczb funkcjonujących w ogólnej okołokraftowej świadomości a pochodzących z Piwnej Zwrotnicy. Nieco szczegółów w temacie różnic >>tutaj<<, niemniej w największym skrócie: UT jest szerszy – zawiera nie tylko kraft, ale też brandy, koncerny, pseudobrowary dające jeno etykiety itp
  • Pewnie zrobię jakieś podsumowanie w temacie, ale wstępnie można zaanonsować, ze jeśli idzie o wspomniane parametry, to są względem 2022 leciutkie wzrosty, ale wcale nie w każdym aspekcie
  • Aha, tabelki poniżej lepiej na kompie niż na fonie, ale jeśli już, to może lepiej ekranik w poziomie.
  • Napis “Skala barw dla ocen jest uniwersalna pomiędzy stylami” w tabelkach nie jest prawdziwy. Uniwersalny jest tylko początek i koniec skali, zaś rozłożenie barw uzależnione od dystrybucji ocen. Coś tam źle poklikałem, ale nie chce mi się poprawiać…

Dobra, koniec pitupitu, zapraszam do wyboru z dropdowna:

Grupa stylów: