Ostatni update: 07/04/2023

Tak żeby zobaczyć, co inflacja, recesja i upływ roku zmienił.

Wychodzi na to, że wcale nie tak wiele, w niektórych aspektach wręcz widać przyzwoity rozwój. Przynajmniej tej mikroczęści rynku, która widać na UT.

Z negatywów czy tam niepokojących zmian:

  • Lekki spadek udziału czekinów piw zagranicznych (acz zarazem jeśli idzie o bezwzględną liczbę czekinów – jest lekki wzrost)
  • Wyraźny wzrost tanich piw (z Czech)
  • Wyraźne straty niektórych browarów z topki
  • Lekki spadek liczby czekinów na osóbe (mniej wyjść na miasto?)
  • Spadek liczby piw ze Stanów – acz to prawdopodobnie i tak związane jest z panelami

Pozytywów jest nie mniej:

  • Brak zauważalnego zmniejszenia się liczby knajp kraftowych
  • Brak zauważalnego zmniejszenia się liczby serwowanych browarów
  • Bardzo wyraźne zwiększenie się liczby czekinujących w knajpach (acz to może być pokłosie zarówno liczby osób pijących krafty jak i równie dobrze – wzrost popularności UT)
  • Większość browarów notuje ewidentne, niekiedy duże przyrosty knajpiano-czekinkowe
  • Zwiększenie się popularności piw z Belgii (na wykresach nie ma, ale przykładowo 3F zanotowało niemal podwojenie liczby czekinów)