Update: 07/04/2023
Tak żeby zobaczyć, co inflacja, recesja i upływ roku zmienił.
Wychodzi na to, że wcale nie tak wiele, w niektórych aspektach wręcz widać przyzwoity rozwój. Przynajmniej tej mikroczęści rynku, która widać na UT.
Z negatywów czy tam niepokojących zmian:
- Lekki spadek udziału czekinów piw zagranicznych (acz zarazem jeśli idzie o bezwzględną liczbę czekinów – jest lekki wzrost)
- Wyraźny wzrost tanich piw (z Czech)
- Wyraźne straty niektórych browarów z topki
- Lekki spadek liczby czekinów na osóbe (mniej wyjść na miasto?)
- Spadek liczby piw ze Stanów – acz to prawdopodobnie i tak związane jest z panelami
Pozytywów jest nie mniej:
- Brak zauważalnego zmniejszenia się liczby knajp kraftowych
- Brak zauważalnego zmniejszenia się liczby serwowanych browarów
- Bardzo wyraźne zwiększenie się liczby czekinujących w knajpach (acz to może być pokłosie zarówno liczby osób pijących krafty jak i równie dobrze – wzrost popularności UT)
- Większość browarów notuje ewidentne, niekiedy duże przyrosty knajpiano-czekinkowe
- Zwiększenie się popularności piw z Belgii (na wykresach nie ma, ale przykładowo 3F zanotowało niemal podwojenie liczby czekinów)