Ostatni update: 11/10/2022
Metodyka prosta: komplet danych z beerizer, pracowicie wyczyszczonych (wywalone koszmarne ilości błędów, paki, bundle itd), średnie dla wybranych sklepów per kwartał. Specyficznie potraktowane tylko:
- Beergium PL – tylko polskie piwa w ofercie Beergium (dla porównania z ogólną średnią tego sklepu) – szarym kolorem zaznaczona owa różnica PL vs całość oferty
- Smak + Mosty – suma oferty dwóch polskich sklepów
Zaskakująco skutecznie sklepy dostosowały się do inflacji, covida, wojny – brak trendów wzrostowych, ba, gdzieniegdzie jednoznacznie spadkowe (PL sklepy) może imho oznaczać głównie dostosowanie oferty i położenie większego nacisku na piwa tańsze.
Rzecz jasna wszystko powyższe jak i sam wykres w kontekście etykiet, nie wolumenu. Wszystkie ceny wyrażone w PLN (przeliczenia z ojro wg. kursu aktualnego, nie z danego kwartału)