Update: 08/11/2022
Niestety jest toto jakoś tak zrobione, że trzeba screeny robić po kawałku, żadne normalne metody zescreenowania całości nie działają… więc, jak niżej
Logowanie:
Jak widać – cztery dashboardy, całość na pierwszy rzut oka trudno nazwać eleganckim… Dashboardy to (zawsze na wstępie “konfiguracyjna” część, potem w kawałkach reszta
Całość nie jest spójna, więc będę sobie notował, które dropdowny są lepsiejsze. Lepsiejszość może być różnoraka:
- Wielokrotnego wyboru (niestety część nie ma tego, chyba z powodów wydajnościowych, bo i tak czasem się czeka na wyniki z minutę czy półtorej)
- Podające liczby rekordów, i to z uwzględnieniem innych dropdownów, wtedy jest sortowanie “od największych wartości)
- Dla operujących czasem – niektóre są sztywne (kilka wartości do wyboru), niektóre elastyczne (dowolne przedziały czasowe)
Każdy dropdown ma możliwość wyszukiwania.
Commercial Venues:
Wielokrotnego wyboru: Venue Category, Age Range, My Brewery, Venue State, Venue City, Gender i Benchmark Brewers
Niekiedy prezentowane wykresy i dane dają również możliwość zawężania pozostałych, np kliknięcie stylu na wykresie przeliczy resztę dashboardu tak, jakby ten styl wybrać w menu na górze. Jednak na “Commercial Venues” tak dobrze nie ma. Za to jest możliwość wyboru z tabelki szczegółów Venue, które to szczegóły wyglądają tak:
I na nich z kolei każdy wykres jest “aktywny” – zawęża czy raczej filtruje pozostałe pokazywane dane. Najs, ale szkoda, że tak jest tylko gdzieniegdzie.
Distribution:
Wszystkie dropdowny (poza Time Period) są wielokrotnego wyboru oraz mają prezentację liczby rekordów, wygląda to np tak:
Dane, które są pokazywane (częściowo aktywne, filtrujące, częściowo nie):
Market Overview:
Date Range – elastyczny
Wszystkie pozostałe dropdowny – wielokrotnego wyboru, prezentujące liczbę danych.
Podobnie komplet chyba wykresów (poniżej) jest aktywny i filtrujący wyniki.
Style Trends (Global):
“Continent” jest jednokrotnego wyboru, reszta lepsiejsza, wielokrotny wybór i prezentacja danych. Date Range elastyczny, wykresy aktywne.
UT Insights niewątpliwie nie jest pozbawione wad, ale i tak jest zajebiste, zasadniczo alternatywą jest wykupienie za horrendalne pieniądze dostępu do raportów Nielsena… chociaż może bardziej brak alternatywy, bo to jednak co innego? Oczywiście, ma wchuj ograniczenia z uwagi na fakt, że to tylko dane z UT, więc małuchny i specyficzny wycinek rynku…
Z wad funkcjonalnych wymieniłbym:
- brak spójności całości (część wykresów nieaktywna, część dropdownów nie daje możliwości wielokrotnego wyboru)
- Zbyt mała możliwość konfiguracji części dashboardów (za mało dropdownów)
- WAŻNE: brak możliwości eksportu danych w jakiejkolwiek formie. Włącznie z ctrl-c ctrl-v.
- Momentami bardzo powolne działanie (zwłaszcza przy skomplikowanych zapytaniach, kilka dropdownów wielokrotnego wyboru użyte)
- prezentowanie na wykresach dotyczących pojedyńczych piw (te kolorowe kropki) informacji, co to za piwo w postaci nazwy piwa. Bez browaru. Co gorsza – łączenie piw z tą samą nazwą. Zazwyczaj nie ma to dużego znaczenia, ale piwo np “Pils” problem pokazuje, bo nie wiadomo jakich piw w praktyce dotyczy i dlaczemu wielu jak pozostałe kropki pokazują po jednym piwie
- WAŻNE (dla mnie) – nie umiem tego flexa oskryptowić… a wgl flex technologicznie powinien być na cmentarzu zdaje się?
- WAŻNE: brak wyczyszczenia udostępnianych danych. Przynajmniej dla PL. Żeby obejrzeć sobie dane dotyczące czegośtam z np województwa wielkopolskiego, to trzeba zazaczyć kilka pisowni wielkopolski po polsku, kilka po angielsku, oczywiście wcześniej je znajdując i nie pomijając jakichś błędnych… niefajne.
Acz całościowo – wchuj żałuję, że nie będę miał dostępu do tego na codzień – za kilka dni kończy mi się trial…