Ostatni update: 08/11/2022

Niestety jest toto jakoś tak zrobione, że trzeba screeny robić po kawałku, żadne normalne metody zescreenowania całości nie działają… więc, jak niżej

Logowanie:

Jak widać – cztery dashboardy, całość na pierwszy rzut oka trudno nazwać eleganckim… Dashboardy to (zawsze na wstępie “konfiguracyjna” część, potem w kawałkach reszta

Całość nie jest spójna, więc będę sobie notował, które dropdowny są lepsiejsze. Lepsiejszość może być różnoraka:

  • Wielokrotnego wyboru (niestety część nie ma tego, chyba z powodów wydajnościowych, bo i tak czasem się czeka na wyniki z minutę czy półtorej)
  • Podające liczby rekordów, i to z uwzględnieniem innych dropdownów, wtedy jest sortowanie “od największych wartości)
  • Dla operujących czasem – niektóre są sztywne (kilka wartości do wyboru), niektóre elastyczne (dowolne przedziały czasowe)

Każdy dropdown ma możliwość wyszukiwania.

Commercial Venues:

Wielokrotnego wyboru: Venue Category, Age Range, My Brewery, Venue State, Venue City, Gender i Benchmark Brewers

Niekiedy prezentowane wykresy i dane dają również możliwość zawężania pozostałych, np kliknięcie stylu na wykresie przeliczy resztę dashboardu tak, jakby ten styl wybrać w menu na górze. Jednak na “Commercial Venues” tak dobrze nie ma. Za to jest możliwość wyboru z tabelki szczegółów Venue, które to szczegóły wyglądają tak:

I na nich z kolei każdy wykres jest “aktywny” – zawęża czy raczej filtruje pozostałe pokazywane dane. Najs, ale szkoda, że tak jest tylko gdzieniegdzie.

Distribution:

Wszystkie dropdowny (poza Time Period) są wielokrotnego wyboru oraz mają prezentację liczby rekordów, wygląda to np tak:

Dane, które są pokazywane (częściowo aktywne, filtrujące, częściowo nie):

Market Overview:

Date Range – elastyczny

Wszystkie pozostałe dropdowny – wielokrotnego wyboru, prezentujące liczbę danych.

Podobnie komplet chyba wykresów (poniżej) jest aktywny i filtrujący wyniki.

Style Trends (Global):

“Continent” jest jednokrotnego wyboru, reszta lepsiejsza, wielokrotny wybór i prezentacja danych. Date Range elastyczny, wykresy aktywne.

UT Insights niewątpliwie nie jest pozbawione wad, ale i tak jest zajebiste, zasadniczo alternatywą jest wykupienie za horrendalne pieniądze dostępu do raportów Nielsena… chociaż może bardziej brak alternatywy, bo to jednak co innego? Oczywiście, ma wchuj ograniczenia z uwagi na fakt, że to tylko dane z UT, więc małuchny i specyficzny wycinek rynku…

Z wad funkcjonalnych wymieniłbym:

  • brak spójności całości (część wykresów nieaktywna, część dropdownów nie daje możliwości wielokrotnego wyboru)
  • Zbyt mała możliwość konfiguracji części dashboardów (za mało dropdownów)
  • WAŻNE: brak możliwości eksportu danych w jakiejkolwiek formie. Włącznie z ctrl-c ctrl-v.
  • Momentami bardzo powolne działanie (zwłaszcza przy skomplikowanych zapytaniach, kilka dropdownów wielokrotnego wyboru użyte)
  • prezentowanie na wykresach dotyczących pojedyńczych piw (te kolorowe kropki) informacji, co to za piwo w postaci nazwy piwa. Bez browaru. Co gorsza – łączenie piw z tą samą nazwą. Zazwyczaj nie ma to dużego znaczenia, ale piwo np “Pils” problem pokazuje, bo nie wiadomo jakich piw w praktyce dotyczy i dlaczemu wielu jak pozostałe kropki pokazują po jednym piwie
  • WAŻNE (dla mnie) – nie umiem tego flexa oskryptowić… a wgl flex technologicznie powinien być na cmentarzu zdaje się?
  • WAŻNE: brak wyczyszczenia udostępnianych danych. Przynajmniej dla PL. Żeby obejrzeć sobie dane dotyczące czegośtam z np województwa wielkopolskiego, to trzeba zazaczyć kilka pisowni wielkopolski po polsku, kilka po angielsku, oczywiście wcześniej je znajdując i nie pomijając jakichś błędnych… niefajne.

Acz całościowo – wchuj żałuję, że nie będę miał dostępu do tego na codzień – za kilka dni kończy mi się trial…