Ostatni update: 18/10/2022
Całkiem niespodziewana część, bo-ponieważ znalazłem wskaźnik pokazujący przewagę w popularności wśród geekow tytułowych stylów. Co prawda o tej blogersko-influenserskiej “dominacji” nadal nie ma mowy, ale przewaga jest. Zwłaszcza nad niektórymi innymi grupami stylów
A mowa o wskażniku pt “średnia liczba czekinów na premierę” – oczywiście w podziale na grupy stylów i rozpisane na kolejne lata. Tym razem tylko ostatnie kilka lat, bo wcześniej działy się cuda z uwagi na niewielką liczbę premier w niektórych stylach, pojawianie się klasyków produkowanych (i czekinowanych) do dziś – w efekcie czego to co widać na poniższych wykresach zajełoby na całościowym kilka pikseli na osi pionowej :>
Kilka spostrzeżeń własnych:
- dość mocna korealcja – odwrotna proporcjonalność tego wskaźnika w stosunku do liczby premier. Niby dość intuicyjne, ale fajnie, że się potwierdza
- zaskakująco stabilne wartości procentowe w kolejnych latach
- Dwa tytułowe style w tym wskaźniku patrząc procentowo mają aż 60%. To ryli wchuj
- Jojczenie, że geeki to same hejzi i pastry by chlali mają jakieś umocowanie, zwłaszcza jeśli pamiętać, że wolumenowo to jasne lagerki chyba jednak nadal król
- Sour / Pastry Sour w 2022 jak dotąd po raz pierwszy od kilku lat wyraźnie spadło w tym wskaźniku. Jakoś mnie to nie martwi…
- Ogólnie spadek tego wskaźnika (poza okołocovidowym wzrostem w związku ze zmniejszeniem się liczby premier) sugeruje, że ten rynek (pardą, ryneczek) kraftowy, zwłaszcza stargetowany na geeków jest coraz trudniejszy dla browarów.
Aha, wcześniejsze w temacie wykresy są tu:
- https://rami.pl/dominacja-hazy-ipa-pastry-sour-cz-1/
- https://rami.pl/dominacja-hazy-ipa-pastry-sour-cz-2-spadek-popularnosci/